NO ASHA DA dă arta jos din cui și o aduce în viața cotidiană!
(articol de AnaMaria Kovalciuc, regizor art.)
Sub această deviză, trei tinere anteprenoare au creat un concept inedit de urban fashion.
Am cunoscut brand-ul NO ASHA DA în cadrul evenimentului de shopping urban și alternativ on-line Madame Sophie Safe Shopping II. Ceea ce mi-a atras atenția și mi-a plăcut a fost design-ul hainelor create de artiste. Celebra fotă a fost adusă în contemporan și nu sub orice formă, ci ca piesă de artă purtabilă. Rochiile sunt potrivite pentru orice silueta și înălțime, cât și pentru orice eveniment. Fie ca mergi în oraș cu prietenele, fie că mergi la birou, stilul casual se îmbină perfect cu stilul piece of art.
Totul a început în Brașov… Getty Tatomir (Art Director) și Betty Piscureanu (Designer) erau în căutarea unor pattern–uri unice și îndrăznețe pentru un proiect de modă. Și pentru că nu au găsit ceea ce căutau au hotărât să creeze propriile print-uri. Lucrările lui Getty Tatomir au devenit principalul obiect inspirațional.
NO ASHA DA este despre culoare, artă, femei încrezătoare! Și mai mult decât atât, despre a ieși din tipare!
Înainte de a deveni NO ASHA DA - dar chiar și acum - fiecare dintre ele avea și au proiecte personale. Betty are un brand de creație vestimentară Rosebonbon, Getty are galeria Ora0 precum și hub-ul La stup, implicată în multe proiecte culturale Laura se ocupă de marketing (reprezintă Rope Street Museum, însă construiește și un proiect social BertaLand).
„Ce facem în paralel nu ne afectează, ne respectăm și iubim fiecare proiect și cumva chiar reușim să le conectăm, prin NO ASHA DA sau altfel!” mărturisește Laura.
Lucrările din ultima colecție ale lui Getty Tatomir sunt expuse în acest moment la Rope Street Museum - și în general se pot vizualiza la diferite expoziții
prin oraș sau la chiar la Galeria sa de artă - Ora0, însă dacă ratați expoziția le puteți vedea cu puțin noroc și pe stradă, purtate cu eleganță și stil de clientele NO ASHA DA.
Arta purtabilă este noul trend în modă!
Bazate pe picturile lui Getty Tatomir fiecare articol se printează în doar 10 exemplare pentru fiecare continent. În spatele articolelor vestimentare stau povești, experiențe de viață, sentimente și speranțe care purtate creează un nou ciclu, completându-se ca un puzzle.
Primul articol croit și printat a fost fusta THE ARTist care mai apoi a dat naștere unei întregi colecțiii THE ARTist(s) ce a devenit simbolul brand-ului. Pentru shooting-ul foto nu au folosit modele, ci artiști reali pentru a da o și mai mare încărcătură artistică. Pentru că mințile fetelor nu se odihnesc niciodată, pentru că sunt efervescente și exuberante creează tot felul de experimente sociale. Putem menționa prezentarea de modă din cadrul unui restaurant din Brașov unde la anumite mese erau modele ce purtau ținute NO ASHA DA, la un anumit interval de timp pornea muzica, modelele se ridicau și prezentau articolele vestimentare, apoi muzica se oprea iar ele își reluau locurile la mese devenind cliente obișnuite. Prezente la mai toate evenimentele importante de shopping urban și alternativ din țară, nu au participat la târguri internaționale, însă creațiile fetelor au ajuns să fie purtate și admirate în Germania, Austria, Canada, America, Anglia, Italia, Spania. În prezent brand-ul se axează mai mult pe on-line, comenzile se pot face pe site sau pe pagina de facebook. Însă în proiect este un show room pentru cliente cu programări și quality time pentru fiecare. Planurile lor de viitor includ lansarea unui linii de home decor cu același concept și mărirea atelierului de producție.
Dacă ți-a plăcut interviul poți sprijini ONG-ul Anonymo Muza donând 5, 10 sau 50 RON în contul RO22RNCB0072129669300001, deschis la BCR (titular cont Asociația Anonymo Muza), CUI 30763659.